вторник, 30 августа 2011 г.


Обманює мене система контекстної реклами чи ні?

Працюючи з системами контекстної реклами, вебмастер рано чи пізно задається подібними питаннями: «Обманює мене система чи ні?», «Чесний чи відсоток зараховується системою за клік з моєю майданчика?», «Як перевірити заявлені умови, озвучені при підключенні?». Пропоную розібратися з виникаючими побоюваннями поетапно.


Передумовами докладних питань з'явилися ситуації коливання доходу майданчики при незмінності загальної аудиторії проекту. Дійсно, законно виникає питання, чому сьогодні дохід нижчий, ніж був учора або тиждень тому. Цьому є кілька причин.

Перша - випадання рекламодавця з аукціону. Ця причина характерна для вузькотематичні проектів, де кількість рекламодавців мало, а ставки досить високі. Ми спостерігаємо ефект, при якому догляд навіть одного рекламодавця обрушує аукціон у блоці оголошень, знижуючи середню ставку за перехід. Зазвичай подібне явище спостерігається в кінці місяця, в період спрацювання ліміту денного бюджету рекламодавця. Кампанія відновлюється тільки з початку наступного місяця.

Друга - сезонність коливань попиту. При розгляді доходу по місяцях, ми часом спостерігаємо стрибкоподібне графік доходу, отримуваного з майданчика. Це викликано сезонністю коливань товару, рекламованого типовими рекламодавцями. Після початку сезону кількість пропозицій росте і, як наслідок, розігрівається аукціон за перехід по оголошенню. При закінченні сезону спостерігається зворотний ефект - рекламодавці згортають свої активні рекламні кампанії і залишається реклама, покликана показати виключно присутність на ринку. Таким чином, істотно падає ставка за перехід, відповідно і дохід видавця майданчика.

Третя - загальне зниження активності рекламодавців (криза). Складна ситуація в економіці відбилася на всіх сферах бізнесу, в тому числі, на рекламі. Контекстна реклама, як окремий випадок рекламної політики компаній, відчула цей ефект і на себе. Багато рекламодавців згорнули агресивні кампанії і обмежилися лише підтриманням впізнаваності бренду. Новий же потік показав зростання клієнтської бази рекламних систем, але при цьому середні витрачаються суми впали. Це добре видно по доповідях представників сервісів. Тому вебмастер, який отримує дохід від контекстної реклами, повинен віддавати собі звіт в тому, що він сьогодні працює в нових економічних умовах, оперувати ж показниками прибутковості 2006-2008 років не коректно. Звичайно, подібна негативна ситуація довго не протримається і почнеться зростання рівня доходів. Про кардинальне поліпшення можна говорити з осені 2010 року, якщо економіка буде розвиватися подібними темпами і не буде серйозних потрясінь.

Розглянувши передумови до виникнення питань з прибутковістю майданчики, пропоную перейти безпосередньо до механіки визначення достовірності цифр, що виводяться системою вебмастеру в статистиці партнерської програми.

Маючи досвід роботи з декількома системами, можу стверджувати, що найбільш детальний і простий спосіб перевірки існує в системі Бігун.

Що нам необхідно для перевірки?
  1. Завести в системі акаунт рекламодавця. У ньому створити рекламну кампанію з унікальним оголошенням і оригінальним ключовим словом. Далі запустити РК, націлених на те джерело відвідувачів, до якого належить майданчик.
  2. Створити на майданчику сторінку з контентом, оптимізованим під оригінальне ключове слово, і визначити момент показу унікального оголошення на сторінці.
  3. Відразу після розміщення унікального оголошення, клікнути по ньому. Далі перейти в статистику рекламодавця і подивитися суму, списану з рахунку. Аналогічно перевіряємо статистику партнера і порівнюємо результати.
Цей експеримент показує простий спосіб перевірки порядності сервісу і дозволяє розсіяти залишки сумніви.
Для ефективної роботи з системою в якості вебмайстра, рекомендую робити перші кроки як рекламодавець. Це дозволить побачити більш повну картину і дізнатися про тонкощі показу реклами на вашому майданчику. Ви напевно зустрічалися в житті з рекомендацією поглянути на ситуацію з різних сторін. Написаний вище рада саме це і дозволяє зробити.

Як короткого резюме об'єднаємо висновки, засновані на результатах експерименту:
  1. Системам контекстної реклами не вигідно обманювати своїх партнерів.
  2. Системи знаходяться в загальному економічному просторі з усім бізнесом і на них чинять тиск загальні чинники.
  3. У системах існує простий внутрішній контроль достовірності, приклад Бігуна показовий.
  4. Будь-які проблеми і сумніви по роботі краще вирішувати в діалозі, а не займатися публічним екстремізмом.
  5. Ринок контекстної реклами буде залишатися в онлайн - реклами самим швидкозростаючим ще не один рік.

Комментариев нет:

Отправить комментарий